divendres, de febrer 29, 2008

Tot per la nostra seguretat

Avui aquest matí he consultat el correu electrònic i he validat la sessió amb el meu mot de pas del correu, he sortit de casa i he tancat la porta amb la clau per tal de no donar un cop de porta a les set del matí, he hagut de comprar una tarja T50-30 de tres zones i per fer-ho he usat la tarja de dèbit i he hagut de introduir el seu codi de quatre dígits, he usat la T50-30 per entrar a la zona de l'andana. Un cop a Barcelona, he usat la mateixa tarja per sortir de l'estació de RENFE per usar-la de nou per entrar al metro i, finalment (?), he arribat a la feina que hi he entrat amb una validació per veu ("Hola, sóc en Jordi!") i he fitxat com l'entrada de jornada laboral amb el meu codi personal, he desbloquejat el Windows amb el mot de pas del meu usuari de domini i he complimentat l'agenda d'allò que vaig fer ahir emprant la meva clau d'usuari. Com a cosa excepcional, el Windows s'ha queixat que en catorze dies em caduca el mot de pas i que l'he hagut de canviar, cosa que suposa entrar l'antic i dos cops el nou, i que l'he volgut canviar de nou cap a l'antic (ja ho se, mal fet!). És curiós, són dos quarts de deu del matí i ja he usat quatre sistemes d'identificació personal diferents:
- La veu i una clau física, un cop cada una.
- Una tarja magnètica, 4 cops.
- Un mot de pas escrit en un teclat, 10 cops

Senyors, he de reconèixer que avui em sento molt segur!

P.S.: Per poder penjar aquest post, un altre mot de pas!